Wednesday, September 06, 2017

terbang

jika selepas jauhnya ini,
masih kau ingin aku menjadi segalanya penggalas
yang segala pemberat dibahu mu itu,
masih lagi aku mahu akur.

kerna bukan aku yang kepilkan setiap janji
yang sentiasa menebal acap kalinya bersua,
bagaikan dihidupnya harapan menggunung,
yang sungguh aku tidak dapat menyangkal bahwanya itu aku, 
yang dengan setia menunggu terciptanya janji-janji dilakar indah.

malang,
buat aku,
yang engkau hulur,
cebisan janji yang bagai dengan penuh riang ia bertaburan
setelahnya berterbangan senang,
terpaku aku bagainya tidak mampu mengeluar sepatah jua kata,
masih aku akur.

setelahnya semua,
dimintanya supaya aku yang memilih.

setelahnya semua,
masih aku yang harus memikul.

setelahnya semua,
aku sedia, biar aku yang ungkapkan ucapan.



biar aku sahaja yang terbang.



walau aku tahu isyarat dari kamu sudah lama,
yang dengan penuh akurnya aku,
setiapnya untuk kamu,
aku bakal terbang.


bebas.


setingginya mampu aku,
biar aku terbang.


No comments:

Post a Comment

thankyou for spread the love!